Monday 16 April 2007

اوعي


اوعي تغش الصوره بتاعتك يوم ماتغش

اوعي يبان علي سطحك قوه وجواك قش

اوعي يكون لك في الدنيا دي مليون وش

اصحي وفوقلي حط دماغك تحت الدش

فتح مخك وانا في دماغك دغري هخش
......شايف جواك
.......دماغك بتنش
...........كده ملكك كش

.......اسمع مني ماتطنش

صالح نفسك.....ليها عيوبها
!!ليه عنهم بتغمض رمش؟

!!بايع مبدأ؟
!!بايع صاحب؟
!!بايع عش؟

ركز لحظه واوعي تقول ع كلامي ده وش

دور علي نفسك
يوم تلاقيها اعمل زفه وهش وبش

يومها حياتك سواء في نعيم سواء بتهش
راح يبقالها ساعتها المعني

هتلاقي الورد علي دماغك يترش

....ساعتها تقف وتقول انا انا
..........وانا مش

2 comments:

3lool said...

جمييييييييييييييييييييييييييل

والله انت وصفت حال الناس دلوقتي بكلمتين صغيرين وباسلوب لذيذ

ياريت تكتب من النوعيه دي كمان


تحياتي

حصان بري said...

تعرف انا كنت بكتبها علي واحد اعرفه
لقيت ان فيها حاجات محتاجه تطبق علينا كلنا
عموما دي اخره عدم المذاكره
منور يا علول